ET340 "möööar" på gasen vid låga varv - ibland

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Skulle det kunna vara förgasarinställningen? Vad justerar jag i så fall? Tilläggas bör att den möjligen går lite fett också...
 
W

w3stman

Skulle det kunna vara förgasarinställningen? Vad justerar jag i så fall? Tilläggas bör att den möjligen går lite fett också...
Du kan ju börja med att rengöra förgasarna (eller är det en? :confused:) så slipper du kanske skruva i onödan med inställningar.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
"#%&€"&%€ skitskoter!

Pga mööandet kom jag inte loss med eländet och var tvungen att lämna den 4 km från närmaste väg, krypa i djupsnön 150m tills jag hittade skoterspår som bar och sedan promenera resten. Med två barn, 6 och 8 år.:eviltongue:

Jaja, i morgon blir det nya tag, två vuxna skall väl kunna få loss den även om det är någon meter lös snö där den står.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Skotern hemma.

Den får för lite soppa - duttar man till på choken drar den.

Har någon uppgifterna på grundinställning på skruvarna? Jag får börja där.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Detta kommer från verkstadshandboken -83 men bör stämma på din -86a, kolla så att förgasaren är en Mikuni spjäll med "ID" 8U600.
MJ #220, PJ#75 blandskruven 1 till 1,125 (1 1/8) varv från botten. Flottörnivå 25mm (+2/-3). Elektrodavstånd på dina BR9ES ska vara 0,7-0,8 å kompen ska ligga på 6,1:1.
Får du inte till den så leta tjuvluft, spruta startgas på misstänkta ställen t.ex. insug/insugsgummin och "innanför" variatorn (vevaxeltätning), annars kanske dålig hjärt i soppapumpen? Vacumslang och membran? Tätt bränslefilter/slang/munstycke?

Ps. Finns du på msn? min icq är "long gone" men blev ju hyfsat nyfiken på höra om du lämnat det franska skeppet när jag ser nåt engelskt(?) på din nya avatar! :)