et 250, bränsleproblem?

panhed

Medlem
8 mar 2010
10
0
1
Har 2 et 250, en kort och en lång.
Den korta fungerar som den ska men den långa gör det inte...
Det är inget fel på motorerna då vi har bytt plats på dom men det var fortfarande den långa som inte går som den ska.
Nu till "felet" den kan gå bra ett tag tills den blir varm, då börjar den få för mkt bensin, flöda över (slangbiten på sidan av förgasaren fylls) om man ställer ställer om skruven under(bränsleflödet) så sjunker det, tills man kör en stund igen då den flödar över igen. den går som en klocka när den väl går, sen får man stänga av bränslekranen tills den är tom innan man kan köra en bit igen... någon som har någon aning vad felet kan vara?
som jag sa så funkar båda motor/variator/förgasare på en av skotrarna, har bytt slangar till tanken och bytt choken också... Jag har gått bet... :/
Bytte CDI boxen från den fungerande till den icke fungerande också, men ingen skillnad.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag har själv haft en lika dan et 250 kort, och det var ett jäkla rackel med originalmembran förgasaren, vi fick den alldrig att gå bra med den så vi köpte en mikuni förgasare och den blev lättstartad och mycke driftsäkrare och gick mycke renare så jag tycker att du ska göra det istället för att tjorva på med membrangasaren
 

panhed

Medlem
8 mar 2010
10
0
1
känns onödigt att byta något som fungerar.. som jag sa så fungerar båda motorerna perfekt i ett av chassina...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
bytte du även förgasarna mellan chassina när du skiftat motorerna? för om du gjort det så är det något som är riktigt konstigt, men vet ej va det skulle kunna vara
 

panhed

Medlem
8 mar 2010
10
0
1
Japp, dom sitter ju "på" motorerna, så dom flyttades över också... har rensat båda förgasarna då jag trodde det var fel där.

Kan det vara elfel? någon kabel som ligger och glappar lite. (även om det känns konstigt)
 

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Hej!

Låter ju som det är förgasarproblem. Någon form av nålventil som inte håller tätt. Men det var ju inte en Mikuni förgasare så då blir jag osäkrare:unsure:
 

panhed

Medlem
8 mar 2010
10
0
1
ska testa att byta förgasare mellan dom det första jag gör imorn. kommer antagligen inte göra någon skillnad dock.. om det blir bättre så vet jag iaf vart problemet sitter,