Erfarenheter Headlight delete. G4/Radien

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Tjena.

Nån som har erfarenhet av headlight delete till Radien (eller G4)? Är väl främst Skinz jag funderar på. Eller Mountain Fit hoods.

Vad jag mest är ute efter är väl egentligen ett större fack. Sen ser det ju lite coolt ut =) Viktbesparingen är väl minimal då man ändå lär montera lyse.

Men hur blir egentligen facket? Är det bara att man får ett stort hål ned till motorn? Antar att man måste kapa ur botten ur original handskfacket?
Och blir det alldeles otroligt otätt? Jag har aldrig sett hur dessa ser ut installerad. Vill ju inte att det ska bli allt för mycket EPA över det hela.

Sen finns ju en viss oro om att man eldar statorn/regulatorn när man kör utan lyse. (Ev. LED lyse blir bara på hellyse isf)
Men för dålig på fordonsel för att veta om det ligger något i det? Vissa verkar ju köra med några handvärmare nere i facket få mer likvärdig energiförbrukning.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag kör en Summit -19 med Skinz headlight deletekit och är grymt nöjd.
Jättestort fack och om man skulle köra åt helvete är de betydligt billigare att köpa nytt deletekit än en hel strålkastare.

Det du måste göra är att kapa upp det befintliga facket, det är inga konstigheter och du förstår hur de ska kapas när du väl är igång med monteringen. Jag tejpade alla skarvar och körde lite silikon för att det ska bli tätt, annars kan de komma in lite snö i springorna.

Ska inte vara någon fara med ECUn enligt många olika handlare och andra jag har pratat med!
 
Reactions: monno

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ok kanon, tackar för svaret!

Jo man lär väl behöva täta lite då Skinz lär vara av amerikansk finish =) Men blir det som en hylla nere i facket? För på Mountain fit hoods har jag fatta som att man behöver köpa till en liten hylla annars är det hål "rakt ned".

Nä man tycker ju att dagens elektronik inte ska ha några problem att reglera spänningen utan att dö. =)
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Japp de blir som en hylla, har för mig att det är överdelen på själva luftburken som bli botten i facket.
 
Reactions: monno