Erfarenheter av SLP Magnus Force justerbara vikter?

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Har köpt en uppsättning SLP Magnum Force justerbara vikter. De är sjukt smidiga att justera eftersom man kan lägga till eller ta bort vikter utan att demontera vikten från variatorn.
Jag hade ursprungligen tänkt köpa lättare vikter 10-66 att prova med, men kom över SLP-vikterna och tänkte ge dem en chans. Har kastbytt lite med ett par slitna 10-66or hemma på lägdan men de verkar dock en helt annan karaktär än 10-serien. Föret är helt värdelöst, 10 cm löst på skare så svårt att ha någon åsikt egentligen.

Någon som har provat och har erfarenheter att dela med sig om dessa vikter?

Jag har en -16 Axys 800 163/3". Idag sitter 10-68, team grön 140/330 i primären, PRO-helix 56-42-36ER och svart-silver 160/280 i sekundären och det funkar riktigt bra tycker jag. Tillslag på runt 4000 och toppvarv på 8100-8300 beroende på höjd och temp. Jag skulle dock vilja ligga något högre i toppvarv.

 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.139
106
63
Vad du nöjd med dina? Eller nån annan som som provat och kan ge en liten recension?

Får köpa en uppsättning i princip oanvända billigt i förhållande till nypris. Men funderar om det är värt det eller om man ska satsa på Belly Buster istället. Vad man läst på USA forum så ska dom ju ge en rappare skoter och framförallt snabbare backshift. Måste försöka få liv i min Khaos 850 som är otroligt botten slö och seg i backshift jämfört med en BRP 850.