Erfarenheter av/om Enduro 550 F

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
har enbart provkört en efter lite led och nån sväng lössnö och mina upplevelser var väl, "okej det är en skoter" personligen skulle jag hällre köpa tex en 02as vattenkyld nånting annat än en 04as fläkt, motorn är pigg för att vara en fläktare men... en fläktkyld har inget att säga till om mot vätske, så vill du ha roligt på skoter i vinter köpt en vätskekyld, vill du bara ha en skoter som ser fin ut köp en fläkt.
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
för lite att köra med beror helt på vad man är ute efter.
en som köper en enduro fläkt är förmodligen inte ute efter en lakeracer. utan en mer ekonomisk skoter. och utan att ha provkört en så kan jag lova dig att du får mycket körglädje för pengarna!! som ledskoter tror jag den passar utmärkt, låg vikt och finfint chassi gör verkligen sitt för körglädjen.
 

larssa88

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
har en sådan -05:a. har enormt bra acc, men toppfarten ligger på ca 130km/h. den drar ganska mycket bränsle och man ska blanda 2% olja i tanken + i oljetanken, vilket inte gör den mer ekonomisk... en väldigt lätt skoter som lovar roliga skidres! bra boggie. Går faktiskt bra i lös snön.
 
E

ejwbegysv

Har inte kört Lynxen men skidoon med samma motor.. På led så kan man hålla god fart och inte bli frånåkt.. Men man blir så klart hjälplöst efter när det blir lite rakare..

Jag körde ca 10 mil med 550:in och det var full gas nästan hela tiden :)

Den drog ungefär lika mycket soppa som en 600:a så bensinsnål är den väl inte (med tanke på att det alltid blir full gas hela tiden).

Det är en lättkörd skoter som duger som förstaskoter/fiskeskoter... Andrahandsvärdet är väl ok iaf.. då den är billig i inköp..

Jag skule ha satsat på Skidoon (rev).