Får väll göra det då

Ska man köpa en ezryde så måste man veta vad man köper, det gjorde inte bamsegrill och jag när han skaffade en sådan till sin iqr.
Det är en skitbra boggie om man vill hålla skidorna i marken och för att klättra rakt upp. Funkar fint för skråkörning men det finns bättre, största nackdelen är att det är svårt att få upp skidorna med den, speciellt störigt är detta när man kör ett skrå och ska över en bäck då vill man gärna ha över skidorna.
Sen en grej till är att man måste ha mattan skitspännd för att inte mattan ska kugga när boggien trycks ihop, och då menar jag inte pro-rmk spännd utan verkligen skitspännd! Så mattan är skitspännd när boggien fjädrar ut och slak när den tryck ihop.
När bamse köpte sin ez ryde så var vi imponerad av vikten på den har för mig att den vägde precis 19kg, och då vägde min expertx boggie hela 30kg så det var rejäl skillnad och den nya ez med carve väger nog lite mer.
Men en pro-rmk boggie med fox float och iceage bomber rails väger 19.6kg.
Mitt tips är att skippa ez ryde boggien.
Av vad man kan läsa på nextechs hemsida så står det "IF YOU ARE RUNNING A TURBO THIS SUSPENSION WILL KEEP YOUR SKIES DOWN GUARANTEED"
Väger dock 15.4kg så det är riktigt bra, dock är det nog då billigare att skaffa ett pro rmk chassie och bygga på istället... då iqr bulken innehåller onödigt mycket material, utan för den delen vara speciellt stark utan ytterligare förstärkningar.