ensam Resa Laisvall - Ammarnäs _Hemavan

hingstin

Aktiv medlem
10 jan 2010
52
1
6
Hejsan
Ja som rubriken lyder, jag planerar köra från Laisvall - Ammarnäs _Hemavan. Helgen Vecka 11 alt. början V12
Kommer öka skoter med ett gäng i Laisvall o sen förflytta mig till ett annat gäng som kommer befinna sig i Hemavan.

Nu till min fråga: Ammarnäs - Hemavan, är för mig totalt okänt, verkar vara endast kalfjäll o ödemark. går ett par två -tre led alternativ till Hemavan
Har siktat på det spår mest norrut och att öka kungsleden ända till Hemavan ( strax norr om hemavan by)
finns en lite mitt i oxå, men som kommer ut på samma ställe,
samt en sydligare rutt som går strax söder om tärnaby o sen uppåt till Hemavan.
Kan någon ge mig lite info och tips om detta, hur det löns att välja, hur spåret /leden är, pistas det där finns det områden som alltid snöar ner, där jag kan fastna mm mm m
tack på Förhand..
 
Reactions: rydde

PhilCampbell

Ny medlem
24 mar 2021
2
0
1
44
Stockholm
Hejsan
Ja som rubriken lyder, jag planerar köra från Laisvall - Ammarnäs _Hemavan. Helgen Vecka 11 alt. början V12
Kommer öka skoter med ett gäng i Laisvall o sen förflytta mig till ett annat gäng som kommer befinna sig i Hemavan.

Nu till min fråga: Ammarnäs - Hemavan, är för mig totalt okänt, verkar vara endast kalfjäll o ödemark. går ett par två -tre led alternativ till Hemavan
Har siktat på det spår mest norrut och att öka kungsleden ända till Hemavan ( strax norr om hemavan by)
finns en lite mitt i oxå, men som kommer ut på samma ställe,
samt en sydligare rutt som går strax söder om tärnaby o sen uppåt till Hemavan.men resan var kul https://chernobylstory.com/se/
Kan någon ge mig lite info och tips om detta, hur det löns att välja, hur spåret /leden är, pistas det där finns det områden som alltid snöar ner, där jag kan fastna mm mm m
tack på Förhand..
Hej! Jag har kört den norra rutten flera gånger och kan säga att den är fantastisk men kräver också respekt för väder och terräng. Den norra leden är ganska väl markerad och följer Kungsleden en bit, vilket gör den till en vacker men utmanande tur. Det är viktigt att vara väl förberedd med rätt utrustning och att alltid ha aktuell väderinformation. Leden är inte alltid pistad, så det kan vara bra att ha med sig GPS och extra bränsle. Jag rekommenderar att du pratar med lokalbefolkningen i Ammarnäs för de senaste uppdateringarna om leden och väderförhållandena
 

HowardAllison

Ny medlem
15 apr 2024
1
0
1
26
HowardAllison
Hej! Jag har kört den norra rutten flera gånger och kan säga att den är fantastisk men kräver också respekt för väder och terräng. Den norra leden är ganska väl markerad och följer Kungsleden en bit, vilket gör den till en vacker men utmanande tur. Det är viktigt att vara väl förberedd med rätt utrustning och att alltid ha aktuell väderinformation. Leden är inte alltid pistad, så det kan vara bra att ha med sig GPS och extra bränsle. Jag rekommenderar att du pratar med lokalbefolkningen i Ammarnäs för de senaste uppdateringarna om leden och väderförhållandena. Leden är inte alltid pistad, så det kan vara bra att ha med sig GPS och extra bränsle. Jag rekommenderar att du pratar med lokalbefolkningen i Ammarnäs för de senaste uppdateringarna om leden och väderförhållandena. Leden är inte alltid pistad, så det kan vara bra att ha med sig GPS och extra bränsle. Jag rekommenderar att du pratar med lokalbefolkningen i Ammarnäs för de senaste uppdateringarna om leden och väderförhållandena

Jag har också varit i Stockholm många gånger och jag skulle vilja rekommendera en skönhetssalong i hjärtat av denna vackra stad. Men om du inte har möjlighet att åka till Stockholm, rekommenderar jag dig definitivt att läsa denna underbara blogg om skönhetscentret. Här kan du hitta mycket information som kommer att vara användbar för din kropp och skönhet! https://beautycenter.se/blogg/
Hej! Kan jag kontakta dig för mer information om din resplan? Jag tror att det skulle vara användbart för mig