Enduro som lätt blir sur vid körning i fjällen

Melody

Aktiv medlem
28 mar 2009
70
0
6
Örnsköldsik
Jag köpte en Enduro 600 RER -02, som fungerade klockrent här hemma i Örnsköldsvik. Men när jag tog den upp till fjälls blev den väldigt lätt sur och ju varmare det blev ute desto besvärligare blev den att få igång. Även fast jag nyss kört den fick jag hålla full gas när jag skulle dra igång den...och det var inte säkert att den startade ändå. Fick ta upp stiften ett antal gånger...:mad: Vad ska jag göra nästa gång jag åker upp till fjälls? Tips? Tack på förhand!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Du får ändra bestyckningen.

Gjorde samma fel själv.
Hade inga munstycken hemma, så chansade att det skulle fungera bra i fjällen, vilket det såklart inte gjorde.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Byt huvudmunstycken och flytta ner nålen ett eller två steg. Har vid kusten kör jag 300 huvud och när jag var i fjällen (bruksvallarna) körde jag på 280 samt nålen ner ett steg. Sedan gick den näst intill felfritt, släckte ett stift pga gasade iväg för tidigt vid kallstart men den gör den ju här hemma också så :p

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
440 är ju som det är, roligt men känsligt :p Sen kan du ju inte gå efter det jag gjorde utan alla maskiner är ju olika sen beroende på vart man är såklart, men skaffa ett par uppsättningar munstycken och pröva nästa gång du är där. Håll koll på stiften bara så den inte går snålt.