Enduro 600 går fet ?

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
tjena
Min enduro 600sp 01 ryker mycke när den har stått en stund och de blir svarta fläckar i snön. När jag kollar tändstifen så är dom oljiga så den verkar gå fet men när jag kollat olje pumpen så är den som den ska. :hmmmm:

Den gjorde inte de innan jag renoverade den och då böt jag kolvar, insugsgummin, ena rave vetilen och så rengjorde jag rave ventilerna och motorn.
Har någon nån ide va de kan va för fel ? :hmmmm:Är mycket tacksam för alla svar jag kan få.
 

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Har du börjat köra på nått annat oljefabrikat, de kan göra väldigt stor skillnad.
Haha!.. tycker inte det stämmer det!.. förra ägaren på min skoter körde på helsyntet castrol.. jag kör på bland 2takts olja..(biltema,statoil,mekonomens,) och jag märker ingen skillnad.. :)!
 

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
Förra ägarn sa att han körde på helsyntets olja och jag började köra på okq8 delsyntet men de gjorde inge skillnad. Den började göra så först efter jag renoverade de .
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Haha!.. tycker inte det stämmer det!..
Det stämmer kanske inte men en kompis med RE 600 provade biltemas olja en gång och den lämnade svartsträck efter sig hela tiden. När han bytte tillbaka så började den gå som vanligt igen
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Om du kör på samma olja nu som du gjort tidigare så kan det inte oljan. Den kanske bara behövs köras in!?