Enduro-500 SP ( 2003 ) Elproblem... ?

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Hej!

Jag har tittat runt i forumet och letat, men hittar inget ämne som berör just detta.

Jag har en Enduro 500 SP från 2003. Maskinen går alldeles utmärkt. Motorn går jämt och belysning och övrigt fungerar precis som det ska.

MEN. Under körning kan alla kontrollampor tändas, samtidigt som varräknare och hastighetsmätare går ned till 0. Det hela är över på ett ögonblick med det förekommer då och då - oregelbundet. Och irriterande.

Jag har sökt efter glapp någonstans men allt verkar sitta som det ska.

Är det någon som har haft liknande problem - eller vet vad detta problem kan bero på?

Tacksam för svar.

:confused:
 

Bolibompa

Medlem
3 mar 2007
18
0
1
Boliden
jord fel! kolla alla bruna kablar, slit i dom dom brukar lossna kolla sedan att alla kablar sitter fast och putsa ytorna på voltregulatorn
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Efter många om och men har jag lämnat in skotern och fått diagnos på mitt problem. De sa att hastighetsmätarinstrumentet är felaktigt. De hade fått in ett antal Lynx från 2003 där byte av hastighetsmätaren ordnade felet.

Tyvärr är det en dyr reparation. Instrumentet kostar drygt 3000:-. :bawling:

Ialla fall. Jag hoppas att felet försvinner efter bytet. Återkommer i fall felet kvarstår.

/RacerPhazer
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Hej!

Nu är problemet med det glappande instrumentet åtgärdat. Jag var tvungen och byta instrument (billigt!?- NEJ!). Nytt instrument kostade 3.200.

Jag har haft problem med ett glapp som kommer och går. Det slår även över till varvräknaren. Dessutom började värmelampan att lysa.

Efter att jag bytt HASTIGHETS-instrumentet, har glappet försvunnit. Både hastighets- och varvräknare fungerar utmärkt. Värmemätaren som började lysa i tid och otid har slocknat. Dessutom är det garanti på sakerna.

Det som är synd är att miltalet försvunnit i samband med instrumentbytet. Den börjar liksom om från början igen (trodde miltalet var lagrat i databoxen...).

Enligt verkstaden är det vanligt med glappande instrument på Lynx Enduro från 2003. Det har bytt fler än ett.

Ha en skön skotervinter.