Enduro-500 ( 2003 ) Insugningsgummin... ?

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Hej!

Jag har en Lynx Enduro 500 från 2003. Den har gått dryga 500 mil. Insugningsummin från förgasarna till cylindrarna ska vara bytta en omgång.

Nu visar det sig att gummina måste bytas igen. Det är en spricka i det ena. Gummina kostar 1774 för två stycken (Rena råntet. Vi pratar pris per gram som snart ligger lika med guldpriset...). Till gamphazern har de aldrig gått sönder. Den är i och för sig bara 19 år gammal...

När jag monterat på de nya gummina undrar jag hur luftburken ska sitta mot förgasarna. Skruvar jag bara fast burken mot insugningsgummina så kan man skaka rätt rejält på burken... Den sitter inte alltför stabilt. Inte undra på att det blir sprickor då...

Jag undrar om det finns någon rem eller liknande som ska få luftburken att sitta på plats mot förgasarna, eller om det bara är slangklämmorna mot insugningsummina som får luftburken att sitta?

Finns det nån som vet?

Glad påsk!
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Sv: Insugningsgummin Lynx Enduro 500 2003

bara slangklämorna som får luftburken att sitta.
men det går säkert att fästa nån liten rem så den inte skakar så mkt
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
Sv: Insugningsgummin Lynx Enduro 500 2003

den ska ju kunna röra sig. och du skulle ha köpt vforce 3or iställe de är billigare och håller längre och ger lite efekt
 

Skogshuggarn

Välkänd medlem
24 sept 2006
188
0
6
Sandviken
Sv: Insugningsgummin Lynx Enduro 500 2003

Det bästa är väl om man lägger nåt under luftburken så den stöds upp typ en bit liggunderlag.