Enduro 500 ( 1997 ) Sprängskisser... ?

Micke Nydahl

Aktiv medlem
24 feb 2006
60
0
6
43
Örnsköldsvik
Hej jag undrar om det finns sprängskisser eller reparationshandböcker till lynx enduro 500 97?
Kan man få tag på det på nätet eller köpa någon stans?
MVH Micke
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tyvärr.

Det finns inte sprängskisser till LYNX på nätet fram tom ---> 1998 års modell. :mad:

Däremot from. 1999 ---> :)



Dock så kan man hitta sprängskisser till motorerna genom att gå in på div. Ski-Doo sidor och kolla.

OBS !! gäller ej bestyckning i förgasarna !
 
Last edited:

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Micke Nydahl skrev:
Hej jag undrar om det finns sprängskisser eller reparationshandböcker till lynx enduro 500 97?
Kan man få tag på det på nätet eller köpa någon stans?
MVH Micke
Gå till din återförsäljare där brukar man få låna å kopiera den sprängskiss man vill ha
 

Tundra Man

Medlem
4 mar 2006
22
0
1
junsele
Shop Manual Lynx

Har precis köpt Lynx fabrikens egen shop manual, men smakar det så kostar det 800 spänn .har oxo en 97a men 59an men vad gör man om man vill skruva själv ringer o terrar L-handlarn så fort man behöver en uppgift ?Har kollat o det finns ingen Clymer eller Haynes manual till Lynx, så det är antingen TERROR eller hål i plånboken

Hälsn T .Man
 

Micke Nydahl

Aktiv medlem
24 feb 2006
60
0
6
43
Örnsköldsvik
Tundra Man skrev:
Har precis köpt Lynx fabrikens egen shop manual, men smakar det så kostar det 800 spänn .har oxo en 97a men 59an men vad gör man om man vill skruva själv ringer o terrar L-handlarn så fort man behöver en uppgift ?Har kollat o det finns ingen Clymer eller Haynes manual till Lynx, så det är antingen TERROR eller hål i plånboken

Hälsn T .Man
Vart köpte du den???
 

Tundra Man

Medlem
4 mar 2006
22
0
1
junsele
Lynx Shop Manual

Handboken , jo den köpte jag hos närmsta Lynx handlare i Sollefteå , men han fick beställa hem den o det kan nog andra L handlare åxå göra .Den är på 270 sidor o behandlar alla modeller av 97orna i det här fallet ,den är väl mest inriktad till verkstäderna t.e.x har man specialverktyg till det mycket , andra G.D.S böcker som HAYNES O CLYMER vänder sig mer till hemmaskruvarna och använder mer konster o knep för att klara av jobbet utan dyra spec-verktyg.Men ska man skruva själv är den nog ett måste , kan bli dyrt att chansa och prova sig fram , så jag är rätt nöjd över min bok


Hälsn T.man