Enduro 494 -98 vs. ZL 500 -98

E

Ej medlem/Inloggad

zl 500, helt klart... har själv haft en zr 500 -98 och var skitnöjd med den... det som skiljer är väl att det är lite sämre dämpare och bredare spårvidd på zl:n... sätt dit ett par riktiga dämpare så jag tror inte enduron har mycket att säga till om fjädringsmässigt...
 

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
enduron är ju klart bättre du slipper byta dämpare, har bra orginal fjädring lynxen!
Zl så måste du byta dämpare eftersom dom har satt på dämpare som är gjorda för cyklar elr nått dyl.
 

Rallysallad

Aktiv medlem
24 okt 2005
68
0
6
Lycksele
www.rallysallad.tk
r-dish skrev:
enduron är ju klart bättre du slipper byta dämpare, har bra orginal fjädring lynxen!
Zl så måste du byta dämpare eftersom dom har satt på dämpare som är gjorda för cyklar elr nått dyl.
Brorsan har en ZL om dom dämparna är inte mycket att hänga i julgran...
Men vilken av dom går stabilast efter leden??
 
E

Ej medlem/Inloggad

som jag tidigare skrev är dämparna på zl:n inte mycket att ha... men både boggi och framvagn tycker då iaf jag är bra mycket bättre på ac:n. Hanka dig runt en säsong på orgdämpara och byt till nästa säsong + att du viktar på variatorn några gram så har du nåt som slår enduron på fingrarna... mvh Andreas
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
okej men dock så drog jag jämt me en mxz x 440 02a flera starter olika underlag me min enduro 494 97a han hadde 36,8 matta å jag 30 matta. enduron var helt orörd . dom går väldigt bra tog upp min efter 1000 mil å kolla kolvar cyllar mm. fanns inte en repa i varken cylindern eller på kolvarna. kvalitet. nästan som en yamaha
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Måste säga att dämparna är inte alls så dåliga som alla påstår visst är dom inte värst eller så det påstår jag inte, men dom fungerar perfekt för led körning och dyl bara man spänner åt fjädrarna i boggien lite! Sen skulle jag vilja påstå att ZLén har ett mycket bättre/modernare chassi och "framvagn"´motför vad lynxen har.
 
Last edited: