En liten fråga om Insprutningen på Nytro

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Tjenare. Jag har en liten fråga om insprutningen på Nytro

Så vitt jag vet så ska insprutningen justera luft/bränsle själv beroende på hur högt upp man är, men hur reagerar den på om man sätter på ett slipon tex Barkers eller excell? Dvs bara själva ljuddämparen och inget annat. Har nämligen satt på ett Barkers slipon på min nytro.
Jag tycker att det låter som om den baktänder ibland eller nått, jag tänker att den tex får för mkt bränsle och när jag släpper gasen så spottar den ut det.
Nu kan det ju bara vara jag som inte är van vid hur ett slipon låter på en fyrtaktare :D . Tar gärna emot teorier eller förslag på detta, tänkte det är bättre att fråga än att bara köra och hoppas att det inte är något fel nånstans Mvh Oskar :)
 

Andersxboy

Välkänd medlem
27 jan 2012
262
0
16
Vindeln
Nytron har en liten bugg i programvaran som gör att den missar/feltänder vid ett visst varvtal, har du slutburk så blir den buggen mkt mer framträdande. Vissa märker den inte, vissa märker den.
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Nytron har en liten bugg i programvaran som gör att den missar/feltänder vid ett visst varvtal, har du slutburk så blir den buggen mkt mer framträdande. Vissa märker den inte, vissa märker den.
aha jaha okey ja man lär sig nya saker också :D
Men då antar jag att det inte är någon fara då? :D
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Är det någon vits att skaffa en powercommander till dessa maskiner? Jag kan tänka mig att man kan få bort tex den här buggen med en sådan. Blir det någon märkbar skillnad med en sådan i en i helt övrigt original maskin?

Jag upplever också att den hostar och har sig lite om man pumpar med gasen och även när man ska iväg. Byte av stift och luftfilter kanske löser mina problem även om det inte är dags för den nivå av service ännu om man ska gå efter miltalet.