Elvisir

Putte_583

Aktiv medlem
4 jan 2008
50
0
1
Rombäck
Har en fråga ang. elvisir...För ett antal år sedan hade jag en Polaris RXL,då när jag köpte skotern var det redan monterat uttag för elvisir...Efter 10 *****r och 5 fan sålde jag skotern men behöll Hjälmen med elvisiret. Igår var jag ute och åkte på min nuvarande skoter och det kräksnöade!!! Inte roligt med igensnöat tryne.Jag letade fram hjämen med elvisiret...Nu till frågan...Är det bara att ta plus/minus från nåt ställe på nya skotern för att använda elvisir, eller måste det vara Batteri eller något slags motstond för att inte bränna sönder visiret!? Löddigt skrivit men hoppas på svar...Patrik
 

jaktviggen

Välkänd medlem
22 dec 2006
232
2
18
timrå
Jag har elvisir själv som jag kör med
Det är bara att koppla in på nån lämplig kabel till lyse ex viss
Själv kör jag växelström på elvisiret samma som till lyset
Det spelar ingen roll om du kör växelström eller likström på elvisiret

Har en fråga ang. elvisir...För ett antal år sedan hade jag en Polaris RXL,då när jag köpte skotern var det redan monterat uttag för elvisir...Efter 10 *****r och 5 fan sålde jag skotern men behöll Hjälmen med elvisiret. Igår var jag ute och åkte på min nuvarande skoter och det kräksnöade!!! Inte roligt med igensnöat tryne.Jag letade fram hjämen med elvisiret...Nu till frågan...Är det bara att ta plus/minus från nåt ställe på nya skotern för att använda elvisir, eller måste det vara Batteri eller något slags motstond för att inte bränna sönder visiret!? Löddigt skrivit men hoppas på svar...Patrik
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag tror nog han luskat ut det där. Det var ju bara 8 månader sen och han har bara skrivit 1 inlägg på forumet så jag tror han inte är med här längre. Men å andra sidan kanske det är bra för nån som söker om detta i framtiden. :rolleyes: