Elfel vmax -94

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Var ute med min v-max förra veckan och mitt i alltihop så såg jag att varvräknaren var död, men då jag kollade mer noga så upptäcker jag att allt lyse och hela instrumentgruppen är död.

Den startar och går bra på elstarten och verkar ladda batteriet, även handtagsvärmarna funkar, men allt som ska gåigång då motorn startar är dött.

Jag har hittat "mainfuse" hållaren vid batteriet men där är säkringen hel och jag har även provat byta den.

Finns det någon mer säkring eller har någon anna haft nåt liknande problem ?

har även försökt kolla alla snabbkontakter och letat efter klämda eller smälta kablar utan att hitt något än.
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Finns det någon som vet på vilka tåtar av dom 6 som kommer ut från motorn som det ska vara ström ut, då motorn startat (går till en snabbkontakt uppe vid luftburken) . :confused:

Färgerna på kablarna ut från motorn är :
Rad 1 : vit, svart/röd, brun
Rad 2 : gul/svart, gul, svart
(den gula i rad 2 ändras till blå i den snabbkontakten och den verkar gå in under kåpan under styret)

På elschemat jag har så visar det bara att dom kablarna går till "cdi magneto" , men inget mer än så.
Jag är inte så bra på att läsa elscheman, men jag får känslan av att det borde åtminstone vara ström ut på dom mittersta kablarna i varje rad, men är långt ifrån säker. :embarassed: