Elfel rmk 700 cfi -05/06

Linus A

Medlem
11 sept 2008
22
0
1
Har fått nått elfel på polarisen. Lyset på instrumentpanelen släcks och efter en stund slutar även hastighetsmätaren att fungera, även lyset går ner på halv fart. Då kan man stänga av skotern och starta en igen, då kan det ev fungera en liten stund. Det kan även bli helt svart. Sen drar den ca 4l milen vid blandad körning. Någon som har förslag på vad som kan vara felet?
Tacksam för svar!
 

hasso

Välkänd medlem
23 apr 2010
104
0
6
Voltregulatorn? Kan döda ecu om man fortsätter att köra. Du har ingen laddningsstapel att kolla på?
 

Linus A

Medlem
11 sept 2008
22
0
1
Kan voltregulatorn bli glapp? Att den funkar ibland och inte ibland? Eller kan det vara nån knapp som är fel på? Går det att mäta voltregulatorn och se om den är trasig?
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Går tyvärr inte att mäta upp en voltregulator, inte för en lekman iaf vad jag fått förklarat för mig. Är en analog och en digital del i den. Du har ingen du kan bytlåna med och testa? Är det voltregulatorn så kör den inget mer! Ta även ut ecuboxen och kolla, kan ha smält den.
 

Linus A

Medlem
11 sept 2008
22
0
1
Okej. Jo kanske kan jag fråga en. Men om det är voltregulatorn, vågar man köpa pirat kopia eller orginal?
Ecuboxen hur ser den ut? Vart sitter den?
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Ecun sitter på brickan där voltregulatorn sitter, ovanför variatorn. Det är den stora svarta som är längst mot föraren.
Har läst (ingen erfarenhet själv) att man inte ska köpa pirat.
 

hasso

Välkänd medlem
23 apr 2010
104
0
6
Polaris har tre olika till denna maskin. Dom två första är dåliga och ger upp efter ett litet tag så köp den senaste. Detta ser man på artikelnumret, tror inte man ska köpa pirat när polaris också haft svårt att få det att hålla.
 

Linus A

Medlem
11 sept 2008
22
0
1
Så voltregulatorn ska man köpa den senate menar ni? Eller är det ecun som finns 3 av?