Elfel... Rev 440 -03

Easy360s

Välkänd medlem
Hej, jag har en Rev 440 -03 och det har uppstått ett problem :p

Allt började med att hel ljuset försvann..
dan efter la plötsligt varvräknare och hastighets mätare av.. men började fungera efter ett tag. (Hastighetsmätaren är digital och sitter som display i varvräknaren)
Idag då jag körde lyste plötsligt hel ljuset men de försvann lika snabbt..
därefter började varvräknaren att flippa upp och ner mellan 0 och 6000 varv då jag körde på 6000. alltså den la av just när den kom upp i 6000 ner till 0 och upp igen :S

Hört att revarna kan ha problem med ett relä.. men då lägger det väll av helt inte bara glappar?

Kan det vara något jord fel eller bara något glapp? :S

Tacksam för svar!

/Jenz

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Låter nästan mer som ett jordfel, annars så är det ju voltregulatorn skulle jag tro. För om det är ett relä så låter det jävligt konstigt om det bara hoppar igång igen. Men börja felsöka alla kablarna från hastighetsmätar konsolen.

Easy360s

Välkänd medlem
Låter nästan mer som ett jordfel, annars så är det ju voltregulatorn skulle jag tro. För om det är ett relä så låter det jävligt konstigt om det bara hoppar igång igen. Men börja felsöka alla kablarna från hastighetsmätar konsolen.
Ja precis, relät är nog att utesluta. finns möjlighet till jord fel då hantagsvärmar sladdarna är av klippta.. ska dra på topp klämmor och se om dewt blir bättre då :) annars är det väl bara att kolla alla sladdar och kontakter.. :/

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Ja precis, relät är nog att utesluta. finns möjlighet till jord fel då hantagsvärmar sladdarna är av klippta.. ska dra på topp klämmor och se om dewt blir bättre då :) annars är det väl bara att kolla alla sladdar och kontakter.. :/

Tror inte det är felet, men testa :) sen kolla igenom alla kontakter som går till instrumenten och spruta på kontaktspray. I värsta fall har du ju en voltregulator som spökar.

SC3_Turbo

Medlem
24 apr 2006
18
0
1
Ett relä kan MYCKET väl glappa, precis som allt annan elektromekanisk utrustning. Ditt problem låter precis som ett "relä problem" på Rev. Dessvärre har jag inte något elschema för 440 så jag kan inte svara för den. Men på 600 -04 så går all el genom spänningsregulatorn, även tändningen. Så ifall den slutar funka så märks det mer än på lyset och hastighetsmätaren.

Mitt tips är att du kollar ifall det sitter ett relä på skotern, och nästa gång detta händer knackar du med en skruvmejsel på reläet för att se om det påverkar funktionen, eller prova byta det, tydligen ska det passa med ett vanligt extraljusrelä.

Lycka till!

Easy360s

Välkänd medlem
Ett relä kan MYCKET väl glappa, precis som allt annan elektromekanisk utrustning. Ditt problem låter precis som ett "relä problem" på Rev. Dessvärre har jag inte något elschema för 440 så jag kan inte svara för den. Men på 600 -04 så går all el genom spänningsregulatorn, även tändningen. Så ifall den slutar funka så märks det mer än på lyset och hastighetsmätaren.

Mitt tips är att du kollar ifall det sitter ett relä på skotern, och nästa gång detta händer knackar du med en skruvmejsel på reläet för att se om det påverkar funktionen, eller prova byta det, tydligen ska det passa med ett vanligt extraljusrelä.

Lycka till!
Jaså? :) ja det med extraljusrelä har jag hört med :) ska testa att byta ut de och se vad som händer :) tack och tack :)