Elfel Ranger 800

Gyrokompass

Medlem
5 jan 2010
36
1
8
Vaaland
Nån som har inspel på ett litet bry jag fått?
Tog premiärturen med släden i helgen. Ranger Mountain 800 HO. Går som en klocka och skottar på bra, men skulle igång med han en kväll och vips var all belysning nere. Motorn gick som den skulle.
Fick in den i varmgarage och började felsöka. Fann att snabbkopplingen i bukskyddet framme till ljus och mät anordningen var gott inpackad i en isklump. Tinade, blåste torr och det varde ljus! Baklampan + bromljus dock släkt - Går på lite titt som tätt.
Ut och åka och allt som det ska. På vägen hem började alla kontroll-lampor lysa och motorn började halta på tändningen. Har ett halvkasst batteri och startmotor monterat. Det hela luktar ju jord-fel lång väg. Men vet inte riktigt var jag ska gå över mer än de synliga jordpunkterna och ev byta batteri. Vilka av säkringarna under chokewiren som har med nått att göra sitter 4 st på min. Dessa ser inte särskilt friska ut- En är sönderbränd och 2 av kablarna är (urslitna av förra ägaren som det ser ut) Dessa ska åtgärdas naturligtvis men jag tror inte de har med belysningen att göra?
Funderar starkt på att montera av hela elstart systemet och är på jakt efter kopplingsshema till detta.
Tacksam för all hjälp