Elfel LYNX

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
Då jag kopplar in varvräknaren dör baklyset, och då ja har varvräknaren urkopplad så blinkar bromsljuset (har kopplat så det alltid är bromsljus), och då varvräknaren är ikopplad så startar den upp då den står på riktigt låg tomgång, och direkt jag varvar lite så dör den,de är som att den inte får nog med ström, testade även att koppla in hel/halv lysknappen (kör utan lysen) och då jag klickade om till helljus så dog baklyset, även fast jag inte har lampor i kontakterna till framlyset. Någon som har en aning om vad detta fel kan vara?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jordefel. kolla alla kablar om det är dålig kontakt nån stans eller skadad kabel så den ligger och jordar mot chassiet
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ingen aning hur många jord kablar det finns, men kolla först om du kan se några kablar som är skadade. skulle tro att nån kabel är skavd och ligger mot chassiet, hade liknande fel fast det var på en gamm indy. men där var det kablarna till baklyset som höljet var bortskavt på ett ställe och kom i kontakt med chassiet och då blev det lite av alla möjliga fel