elfel assault800 -09 hjälp!?

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
hej var ute och körde en liten sväng idag med assaulten! och med min vanliga tur gällande skotrar så började elen spöka! nu till felet! jag stannade på en myr och skoter gick på tomgång! helt plötsligt bara dör den! jag rycker igång den igen och ser att disblayen inte lyser så stänger av igen och låter den stå en minut! försökern igen och då lyser disblayen! började köra igen och körde nån minut innan disbayen slocknade igen! sen slocknade lyset också men skotern gick fortfarande ett tag efter innan den tvärdog igen. sen skulle jag dra på efter en skogsbilsväg då kommer de missljud från motorn så jag tvärnitar och kör på låga varvdå går den riktigt igen! fortfarande inget lyse? men har lyse när hag startar den! kph siffrona far och byter nr hela tiden! kompisens skoter också polaris -09det också ligger kph siffrorna jämnt hela tiden! vad kan de va för fel?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Laddregulatorn brukar fara på dom där, har du otur och inte byter i tid bränner du styrenheten till insprutningen
 

ripsawed

Medlem
23 nov 2011
36
0
1
den sitter på variatorskyddet under plasten. Kör inte nå mer innan du har hittat felet, har du otur bränner du upp en massa elektronik.

Sent from my HTC Sensation Z710e
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
okej! nä ska skicka den på verkstan imorn så får dom kika upp de! kanske va dumt att man körde hem då:/ jaaja hoppas de gick bra!
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
det var voltregulatorn och nån givare vid drivaxel som var trasigt! ska få de åtgärdat nu i veckan så har man skoter till jul igen :D
 

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
japp :D det är ännu mindre i storsjö tyvärr! men i särvsjön är de ca 5 dm! å vi har stuga där så väl köra där som de verkar just nu! men kommer nog snö här också! vi hade inge mer den här tiden ifjol!