Elan

n3tr0x

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
tja. jag undrar om det finns någon annan skoter motor som passar i ett elan chassi vill gärna få lite mera kräm i elanen.

tackar för alla svar

 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Dom är juh väldigt små elanerna men kanske du kan klämma in en 340... men en elan är juh inte byggd för att vara snabb, är motorn du har i nu fräsch? Kanske du skulle renovera den lite istället. Visst ger 250spisarna i elanerna 13 hästar va? Oj så gärna jag skulle vilja köra en sån igen. En elan 250 i gul färg var bland dom första skotern jag fick lov att provköra, vilken lycka =) Var rädd om din Elan, det finns inte så många kvar nu =/
 

Gusen

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Umeå & Tärnaby Sverige
Det enklaste borde väl vara att slänga in den tvåcylindriga elan-motorn. Tror den ger så kusligt mycket effekt som 20hk. Den borde då i alla fall passa utan problem...
 

jon1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
24
0
0
Jävligt nödvändig komentar av nisse, precis en sån man vill han när man frågar om hjälp.
Var det bara för att låta världen vet att han kör nyare maskin än elan, eller var det bara för att briljera med sitt skarpa intellekt?

Rotax rules!!!!
 

SkiDoo1

Rookie sledder
1 jan 2000
14
0
0
Hej!
Jag har själv några elanare, dom flesta original men har en med en rotax 377a, men att säga att den passar.....nääää, fick göra om en hel del.

Det bästa är nog att behålla originalmotorn, som sagt, det finns inte så många kvar av....

 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Jag åker inte RMK 700.
Nisse_ åker tydligen det och dessutom verkar han väldigt impad av det.
Elanen: Var rädd om den om den är fräsch.
Kasta inte originalmotorn.
En modernare Rotax stånka på 250 kubik ger dubbelt upp med hästar.
Skaffa en sån, den borde passa.