Elan förgasare

Tobba

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Är det någon som vet vilken storlek det är på trottel förgasaren som man kan sätta på elanen? Det kanske är någon som har en över?
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Få se nu...vad är det för Elan? 1- eller 2-cylindrig motor? Bägge har förekommit, jag vet inte om det finns olika stora motorer också. Den enda jag har sett med egna ögon är 250 cc 2-cylindrig.
 

Tobba

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Bestycka!

Vilka storlekar ska man ha på munstycket?? HAr monterat förgasaren men när skotern startar flödar det över bensin från flötörhuset ut i slangarna, kan bränslepumpen vara för kraftig så flotören inte stänger???
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tobba skrev:
Vilka storlekar ska man ha på munstycket ?
Har monterat förgasaren men när skotern startar flödar det över bensin från flötörhuset ut i slangarna.
Kan bränslepumpen vara för kraftig så flotören inte stänger ?
Tag lös flottörhuset och vänd på flottörerna.
..det verkar som om du har råkat montera dem upp och ner !
( Lätt gjort ! :rolleyes: ;) )

Vad gäller huvud munstycke så gå en på en Ski-Doo sprängskiss sida och kolla på en Elan
av tex. 1983 års modell så får du fram rätt storlek.

Lycka till !
 

Tobba

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Flottören sitter rätt! Har fått skotern att gå bra, men den trycker ut bränsle genom den nedersta slangen, har provat att strypa in ill gasaren och att strypa vevhus slangen och provat med annan gasare med samma resultat. Några fler ideer???
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
det var lika på min jag satt på en spjälgasare med membran hus gick mycket bättre