Elan 250 70-talare

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Hej! Är det någon som vet vad det sitter för förgasare på elan 250 från 70-talet?
jag har tänkt fixa iordning våran gammla men förgasaren har pajat,så ja tänkte att jag kanske skulle byta den till en nyare mikumi elr nåt sånt om jag inte får tag i en orginal! vad kan tänkas passa för förgasare då? Jag har inte skotern hemma så jag kan inte mäta förgasaren elr nåt sånt för tillfället!

Maircrase

Medlem
5 apr 2007
40
0
6
Kanada
Om det är en encylindrig elan med Rotax 247 motor så sitter det troligtvis en Tillotson HR membranförgasare. (aldrig haft en sån gasare som inte krånglat :rolleyes:) Oftast brukar det vara membranen som sagt upp sig men det finns att köpa nytt.

På dom nyare elan så satt det Mikuni VM 28'or, men ska du sätta dit en sån så måste du köpa en separat bränslepump och ett annat insugsgummi.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
okey! nä någon mikumi tror ja inte dä är men det där med trasiga membran ska kollas upp! längst ner på förgasaren sitter det en plast behållare,tror dä är en flottör, men där har iallafall skruvev gått av så den sitter lite glapp men ja tror det är tät men kan det påverka iallafall?