El-fläkt Nytro!

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Hej!
elfläkten på min Nytro startar inte trots att den är varm!
Ingen stöm fram till fläkten och inte i säkringsdosan!
Några förslag?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Sitter det nån givare någonstans till fläkten som kanske spökar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Temp lampan lyser iallafall och tänds ofta! fläkten fungerar med direktström! finns det något relä eller?
 

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Tack! ska gå ut o kika nu! finn ingen ström vid säkringen heller! kan det ändå vara relät?
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Har du inte ström på den säkringen så får inte relät nån ström heller.
Fläkt säkringen får ström från tändningssäkringen ta lös lilla säkringplinten och öppna den på baksidan å titta så ingen kabel åkt ur
 

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Har du inte ström på den säkringen så får inte relät nån ström heller.
Fläkt säkringen får ström från tändningssäkringen ta lös lilla säkringplinten och öppna den på baksidan å titta så ingen kabel åkt ur
Har stöm på säkringen! vad ska jag göra? beställa relä eller kan det vara något annat! fläkten fungerar ju!
 

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Har nu provat skifata relä utan resultat! rycker jag ur den vita tvåpoliga kontakten som kommer från givaren vid termostaten så tänds motorlampan! vad kan vara fel?
 

southman

Välkänd medlem
16 nov 2008
126
0
16
Tierp
Har nu tittat lite mer!
Om jag kör diagnos och trycker fram nr 51 som jag tror ska vara elfläkten så klickar det i relät, men fläkten startar inte!
någon som har någon ide?
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Klickar kan de göra men sålänge du inte har ström på fläktsäkringen så kommer du inte få igång fläkten så öppna säkringsdosan å se om de åkt ur nån kabel på baksidan.