El-fel Assault

Hinken

Medlem
22 jan 2011
18
0
1
Ånge
Har mysko el-fel på min assault


Var ute och åkte i söndags så blinkade motorlampan till en gång vad jag såg iaf, åkte hem och ställde undan den, skulle prova åka en sväng nu ikväll, men den var väldigt svår startad och när den väl startade så funkade inga lysen och inte displayen, men jag kunde lägga i backen.

Är det någon snäll själ som har någon idè vad det kan var? eller är det bara att åka och lämna in skiten?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Har mysko el-fel på min assault


Var ute och åkte i söndags så blinkade motorlampan till en gång vad jag såg iaf, åkte hem och ställde undan den, skulle prova åka en sväng nu ikväll, men den var väldigt svår startad och när den väl startade så funkade inga lysen och inte displayen, men jag kunde lägga i backen.

Är det någon snäll själ som har någon idè vad det kan var? eller är det bara att åka och lämna in skiten?
Voltregulatorn.
 

Hinken

Medlem
22 jan 2011
18
0
1
Ånge
Är det något som är svårt att byta själv? Jobbar själv som mekaniker men är dock mycket större maskiner :p Är fruktansvärt dålig på skotrar
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
lämna in, risken för att du får det på någon sorts garanti är stor:) väldigt vanligt på dessa är även att styrboxen smälter. så lämna in du :)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Mycket enkelt att byta själv,tar 10min högst.

Jag har bytt på min gamla rmk,då satt den ovanpå variatorskyddet under plastkåpan.
Jag hade garanti men det blev akut inför en fjällresa så jag fick en ny och bytte själv,åf sa inget alls om att jag skulle byta själv.
 

Hinken

Medlem
22 jan 2011
18
0
1
Ånge
Vad ska jag ha för voltregulator då? hittar ingen som det står att den ska passa, det är en RMK Assault 800 - 09
 

yzrider_91

Aktiv medlem
29 jan 2012
58
0
1
sällsjö
ring till din åf o hør. ta æven upp styrboxen och lukta påå den så det inte luktar brænd el. och kolla så den inte ser ut att ha blivit varm. hur mycket har du kørt med trasig regulator? på min gamla assault så pajade voltregulatorn och 5 sec senare brann styrboxen.. ej ovanligt! de bytte æven alla lampor i hela maskinen.
 

Hinken

Medlem
22 jan 2011
18
0
1
Ånge
Jag ställde ifrån mig den på söndag när det var mörkt ute och då funkade alla lysen osv, sen när jag skulle ut en sväng på tisdag kväll när det var mörkt så funkade inga lysen alls! så har bara startat den när inget funkade!