Efterfrågan

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Går sista året nu på Industriprogrammet Metall och har som uppgift att starta ett UF företag.

Jag ska tillverka och sälja bromsoljebehållare i CNC-bearbetad aluminium och jag skulle vilja veta hur stor efterfrågan är. Som jag har förstått det finns dom inte att köpa lösa, utan man måste köpa i stort sett ett helt nytt kit ifall man skulle råka kläcka behållaren, om man inte hittar en begagnad såklart. Stämmer det eller är jag född baki fuse?

Jag har gjort min ritning utifrån en behållare från en Polaris pro x 440 -01, men den lär väll passa till fler modeller. Kan nån vara jättegullig och göra en lista? För jag har inte en blekaste aning..:hmmmm2:

Som sagt, nån som kanske skulle tänka sig köpa sig en bromsoljebehållare i blankpolerad aluminium?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Du ska alltså göra hela bromscylindern... tror knappast det finns någon marknad för detta. Finns ju mycket begagnat för 500-1000kr. Spelar ju mindre roll på vilken skoter den suttit på tidigare.
Tror också det blir svårt att tillverka en sådan för ett slutpris på runt 1200kr..
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Tror efterfrågan är större på vändhjul i alu, inte för att jag vet hur svårt det är att göra sådana:) Eller billiga styrhöjare!
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Gör hellre gasblock i alu, hela landet verkar ju skrika efter sådana.
Säger detsamma.
Hur många här har ens lyckats få sönder behållaren?
Under alla år jag kört cross och skoter har jag då aldrig kört sönder behållaren.

Så tror nog mer på eftermarknadsprylar, styrhöjare, boggiehjul, gasblock osv osv.