Edge X 600 -01, lagom styrhöjning ?

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Tjena

Jag har nyligen köpt mig min första skoter, det landade på en Edge X 600 -01
Jag har hittils kört ca 35 mil och det är en riktigt härlig maskin !

Men det jag märkte väldigt fort va att när man står upp så är original styret för lågt (självklart) så, jag funderar på och köpa ett nytt styre och en styhöjjare, men då undrar jag; vilken längd är lagom ?
Jag vill helt enkelt få upp styret ett par centimeter, någon som har gjort detta och har lite tips och ideer om hur många tum som kan vara lagom ?

EDIT: Jag hittade det här kittet: http://www.skoterdelen.com/pub_images/medium/500121_8061.jpg
Någon som vet om det skulle gå med en 3 tums (75mm) styrhöjjare och det styret utan att behöva förlänga gaswire,bromsslang ?

/

Last edited:

snopro600

Välkänd medlem
6 nov 2006
221
0
16
SWE
jag vet med garanti att om du har 4 tum och uppvinklat orginal styre så behöver du inte förlänga så 3 tum och det där styret skall icket vara några problem.

// Jokkmokks korv

Digger

Välkänd medlem
6 sept 2008
288
0
16
köp en 4tums styrhöjjare (10cm) och ett renthal fatbar då kommer du iallafall att stå skönt. om du kommer att måsta förlänga eventuella vairar och kablar kan jag inte svara på men ta loss alla vairar och kablar och styret sen så ställer du dig på skotern den ställning som du vill ha med armarna sen mäter du hur högt det blev från där du fäster höjjaren sen kollar du om vairar och kablar räcker och då vet du också hur hög höjjare du måste köpa. kolla länken nedan där har du en 02:as edge med 4tums höjjare och fatbar det ser snyggt ut och det ser ut som en lämplig höjd. fast det beror ju också på hur lång man är. själv kör jag med 4 tums höjjare och ett fatbar på min enduro och på den står jag då bekvämt.

http://www.blocket.se/kiruna/Polaris_Edge_600_25168354.htm?ca=2&w=3

Last edited:

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
18
Örnsköldsvik
varför skruvar du inte bara lös styret, sen höjer du tills det blir den höjd du vill ha och sen mäter du bara.
Då är det bara och beställa den höjd på höjaren du behöver, sen om du inte orkar dra om kablar ifrån styret så är det väl bara höja så högt som möjligt ( om du behöver ha det så högt ) sen är det bara öppna börsen sen montera!