Edge elproblem

Sodr

Aktiv medlem
6 nov 2009
80
0
6
Sundsvall
Tjena.

Har en edge 500 -03 där framlyset slutat fungera, bytte lampor förra året innan jag ställde in den men det va inte felet.
Ett svagt minne av att handvärmaren också var ur funktion en gång med.

Någon som har tips på vart man ska söka felet? tänkte nämligen kolla på det imorgon, ingen supermekaniker så alla tips hjälper!

Tack på förhand!

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tjena.

Har en edge 500 -03 där framlyset slutat fungera, bytte lampor förra året innan jag ställde in den men det va inte felet.
Ett svagt minne av att handvärmaren också var ur funktion en gång med.

Någon som har tips på vart man ska söka felet? tänkte nämligen kolla på det imorgon, ingen supermekaniker så alla tips hjälper!

Tack på förhand!
kan mycket vara att det är voltregulatorn som har gett upp, vanligt fel på polaris när det kommer till el

Kopperblade

Välkänd medlem
23 aug 2009
144
0
6
Bräcke
På min Edge X 800-02, slutade all el till huven att funka, bytte då ut trasiga lampor i bromsljuset bak som tydligen låg och smygjordade på något konstigt sätt. Funkade klockrent sen!

B

Biosteel

På min Edge X 800-02, slutade all el till huven att funka, bytte då ut trasiga lampor i bromsljuset bak som tydligen låg och smygjordade på något konstigt sätt. Funkade klockrent sen!
jättevanligt problem på lampor i övrigt. den brinner upp och elektroden ramlar ner och ligger och glöder men håller kontakt med spänning ändå:hello:

Sodr

Aktiv medlem
6 nov 2009
80
0
6
Sundsvall
Kollat lite på den nu, halvljuset och tumvärmaren funkar inte.

Kan det vara så att det är i handtaget det är nått skit? knapparna alltså.

Sodr

Aktiv medlem
6 nov 2009
80
0
6
Sundsvall
Felet funnet! Det var knapparna som inte ville funka, koppardetaljer inuti som inte vill göra jobbet.
Svaret kanske gynnar någon annan som får liknande problem =)