Edge eller F7

S

slagghackan

Finns det någon som har provat dessa båda skotrar (Edge 600 -02 och f7 -03)som kan tala om vilken som är den den skojigaste, hårigaste, roligaste skotern att leka med.
Det känns svårt att välja rätt när man inte har provat någon!!!
 
H

Hittebarnet

Har inte provat dom men enligt
utsago är väl edgen mera driftsäker!
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
ja för de första så skiljer de ju ca20 hk mellan dom så f7 går ju definitivt hårdare, plus att den har längre matta å högre kammar så om du vill leka runt i lössnön så är nog f7 roligast, den går även grymt bra på leden...tycker nog att du ska satsa på en f7 om du väljer mellan den å edgen!
 
N

NightRider

Jag skulle lätt satsa på en F7:a om man är ute efter att ha skoj.! Längre mattan ger bra framkomlighet i snön och på vatten.!! Som en vattenskoter..!! Sen är det ju 140hp.!!!På 200kg..Det är inte heller att leka med..Men Edgen är oxå en grym skoter men inte lika vass och respektingivande.. Nej,det ska vara FireCat..!! Hoppas du blir nöjd med Catten som vi andra Cattägare är..!
 
F

finncat

har själv en firecat och den spöar allt tro mig och alla ryckten om att polarns polare hade en artic cat som har skurit är bara skit snack köp en F7a så har du skorer som du kan ha roligt med i många år
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Måst bara påpeka att Firecatens matta inte bara är längre utan även smalare. Så ökad framkomlighet har den inte gentemot edgen.

Annars kan jag bara hålla med om att F7:an är den grymmaste av dessa två. Men den är ju också en 700 och ett år nyare. Ska man gemföra mot F7 ska den ju vara en Pro X 700.
 
R

REVolution

Edgen tycker jag känns för tamig. F7 är brutal när dom går.
 
S

Slungan

Håller med! det går inte att jämföra f7an med edge 600!! Edgen är ju otroligt lättkörd och mycket rolig att leka med men motorn går ju inte att jämföra med F7ans!!
F7an är det grymmaste jag kört + att den är otroligt rolig att leka med!!
Men dom är ju inte i samma klass.. varken körmässigt eller ekonomiskt!! F7an kostar väl minst 20000kr mer än edgen!!