Edge-800 LE ?

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: Polaris 800 LE

Såvitt jag vet och kan se så är det nog bara boggien som skiljer dem åt rent tekniskt....sen finns risken att LE är något snällare i stötdämparsetupen (fortfarande Fox dock) men det är ju lätt ordnat för ett antal hundralappar.
Tänk på att M10 är en boggie som strävar efter att alltid hålla skidorna i backen...så länge du åker på fin led så är det väl bara bra men om du nångång ska ut på sidan om så kan den vara lite...annorlunda... :) Har dock inte provat nån LE så jag ska inte säga för mycket, snygg skoter är det iaf!
Jämför själv info på www.polarisman.com
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: Polaris 800 LE

Tar förgivet att du sett den som ligger ute på blocket. Ja, det är samma motor som Edge 800, men det är annan drevning har jag för mig. Precis som keihn ovanför mig säger att boggien skiljer dem åt. Har också för mig att trailingarmarna är inte desamma som Edge.
 

Jimpen

Medlem
20 dec 2006
22
0
1
Byske
Sv: Polaris 800 LE

OKeej Tack för all information :)
JAg ska å kika på en sån på lörd så..vi får väll se :)
 
2 dec 2005
48
0
1
Skellefteå
Polaris 800 Le ????

Skulle vilja veta mer om den?
hittar inte mycket alls... Nån som har en eller kört en? Snälla kom med vad som helst. Har fått tag i en nu. Tack på förhand !
 

Jimpen

Medlem
20 dec 2006
22
0
1
Byske
Sv: Polaris 800 LE

Jag va och tittade på den igår.! den såg väldigt fin ut osv :) men ja såg att den hade inga avgasportar..så de kan ju inte vara samma motor somm edgen då.. eller hur?

Förövrigt så har den orginal: Back, elstart, M10 boggie, Fox Gasdämpare runtom, kompositskidor och eltankmätare.
det är vad ja vet :)
 

Jimpen

Medlem
20 dec 2006
22
0
1
Byske
Okej..
Jag va och hämtade den igår iaf :) han som jag köpte den av sa att det fanns 3 st i sverige. Amerikansk modell som är importerad från Norge.