Edge 800 -03

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Har hört att det är problem med avgasportarna på polaris 800 motorer i den årsmodellen.
Stämmer det?
Tack för väldigt snabba svar:)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Japp, det finns stora problem med VES 800. Giljotinen går av och glider ner i cylinder. Detta löstes genom att byta till rostfria. Om det inte är bytt till den nya modellen, rostfria, på din råder jag dig att byta innan du kör en meter till.
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Tack för snabba svar
Så om jag köper en är dwet gratis att lämna in den för att åtgärda detta?
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Tack för snabba svar
Så om jag köper en är dwet gratis att lämna in den för att åtgärda detta?
Köte två 700:eek:r för inte så länge sen, då sa han att han fick hemskickat nya som han bytte, det enda som nånsin krånglat på den. bra skotrar, bra kvalité
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
:cool:Så det är så att om jag köper en begagnad privat så måste polarishandlaren byta dem om jag vill det eller?
Känner mig lite trög nu
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Vet inte var du bor men av egen erfarenhet så lämnar jag inte in skotern. För det första så kan det ta flera månader, man får ringa och tjata hur det går. De görs halvtaskiga jobb m.m. Givetvis är det inte så överallt men har tyvärr hört att det förekommer lite varstans.
Och med tanke på att det är ett 15min jobb så är det inte värt att lämna in, om man inte måste. Du har ju ändå ingen garanti kvar på en -03 så det behöver ju inte lämnas in för att de fortfarande ska gälla.
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Nä tror inte det:( Men varför jag undrar om dom måste så är det för att polarishandlaren här i komunen är väldigt grinig
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Precis det jag menade.
Alltså:
1. Ta reda på OM det är bytt på din skoter/den du ska köpa.
2. Om det inte är det. Ring din polarishandlare och fråga om det fortfarande gäller att de byts ut gratis.
3. Om han säger NEJ, köp delarna och gör jobbet ändå.
Om han säger JA, fråga om du kan få ut delarna och göra jobbet själv istället.
4. Om han säger att handlaren måste göra jobbet så får du avgöra själv hur du vill göra. Vet inte vad det kostar med två nya men tror de är rätt dyra.