Edge 700

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Var ute och körde igår med min Edge 700, då jag stannade en stund för att kolla oljan, mkt riktigt så var det lite olja kvar och jag bestämde mig för att åka hem och fylla på, men efter några hundra meter stannade skoter och jag befarade det värsta, motorhaveri. För att sedan åka och hämta olja och fylla på, gick den igång precis som vanligt och kördes helt normalt, efter ytterliggare 500 meter stannar den igen , denna gång är snöret "stumt",det går inte att dra så då är jag inne på att motorn skurit, men sedan när vi vridit lite på variatorn.. så fungerar snöret igen, och skotern går som den ska! apuuuh, vilken lättnad..! när jag sedan ska köra in skotern i garaget några timmar senare så är den väldigt svårstartad, men får igång den till slut. Har den varmnypit?? hur länge bör man vänta innan kolven svalnat?? Är det nånting som behöver bytas?? osv... Tacksam för svar!

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Skulle inte köra mera med den, inte heller börja dra runt motorn. Bästa att kolla upp vad som hänt genom att ta bort toppen. Haru otur så äre en väldans massa som måste bytas.