edge 600 kyl problem

pantherik

Medlem
20 sept 2007
48
0
1
skellefteå
tjenare jag har nyss köpt en polaris edge x 600 -02 och det blir ganska lätt varm tycker jag iaf. är det någon annan som har samma "problem". är det bara att dom där modellerna som har dålig kylning eller är det något fel på min skoter? jag tycker att jag endå kör mycket utanför leden så att den ska få kylas av lite.
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Kan va så att ni har luft i systemet.
Så testa att lufta.
Kör upp skotern i en snöhög (så att frammen står uppåt) å öppna locket bubblar de så har ni luft i.

Behöver ni fylla på vatten ofta, då har ni hål nån stans men de säger ju sig själv..
 

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Edgarna är kända för att ha lätt att bli varma, dom har väldigt litet kylsystem!.. Men byt vatten och lyfta rejält så all luft försvinner.
 

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
edgarna går varma lätt. en kompis köpte en extra kylare som man monterar bak i bandtunneln. finns ett färdigt kit att beställa hos din polaris återförsäljare, tror det kostade typ 1100kr. följer med allt du behöver för att montera.
 

deji

Välkänd medlem
tack för alla tips! jag var och kollade skotern i dag och det var lite kylarvatten i den så jag fyllde på, körde en bit! till min stora förskräckelse så sjönk allt vatten i behållaren efter och jag fyllde på med ännu mer och det blev samma sak igen. men efter ett tag så slutade det att sjunka efter så snabbt iaf. så jag hoppas att det bara var luft i systemet och inte någon läcka, jag såg då inget med blotta ögat iaf!

(kylarvatten = glykol)