Edge -03

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Tjena jag lite frågor om min edge...

Börjar med lyset, jag undrar om det gör nått om man kör utan den här(hade lossnat så ja fiskade upp den genom lampans hål):


Så här ska den vara:


Vad gör den?Själv tänkte jag att den ska reflektera ljuset rakare fram?

Hur ska man få tillbaka den dit?Tyckte lamphuset satt som fastgjutet:S?
----------------------------------------------------------------
Nästa fråga...

Hur mycket går det att höja styret utan att förlänga bromsslangen?

VET nån om man får plats med ett Fly minibend och en 55mm eller en 75mm höjare?

Orkade inte bängla lös styret eftersom att man hursom helst måste förlänga gaswiren.Så då går det bara att kolla om man tar lös wiren,så jag tänkte om nån vet innan ja tar lös och kollar...?
 
Last edited:

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Den där aluminiumbiten lossnade på min 03:a oxå (faktiskt på båda sidor/lyktor) och är någon typ av reflektor. Jag gav upp med att försöka få tillbaka den och märkte ingen skillnad på lyset när man körde utan. Jag har för mig att det går utmärkt med 2" höjare (dvs 5 cm) utan att förlänga någon slang.
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Den där aluminiumbiten lossnade på min 03:a oxå (faktiskt på båda sidor/lyktor) och är någon typ av reflektor. Jag gav upp med att försöka få tillbaka den och märkte ingen skillnad på lyset när man körde utan. Jag har för mig att det går utmärkt med 2" höjare (dvs 5 cm) utan att förlänga någon slang.

Okej skönt att höra då behöver jag inte fundera på lyset nåmer:)

Hmm okej måste nästan kolla föratt minibend är ca 8cm högt och sen ännu en 5,5cm höjare...så länge jag inte behöver förlänga bromsslangen går det bra, eftersom att jag inte vet nån hydrualik firma här o en stålomspunnen från peperformance kostar 5-600 kronor:O:(