ECU F7/CF/ Lånas i 30min

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hej

Någon vänlig själ som har en F7/CF7 med en ecu box med art nr:3007-012 triangel märkt som har möjlighet att låna ut den till mej i 30min..Behöver testa om det är den som jäklas för mej..

ÅF kunde inte mäta upp min tydligen samt att dem inte hade en som var helt fungerande att låna ut

Vill inte chansköpa något för ca 4-5k :Cry:

Mvh
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Skulle gärna ha lånat ut min om det inte vore för avståndet. Det tar ju 2timmar till Skellefteå. Vad har herrn för problem då?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Den vill inte öppna avgasventilerna, har ny apv motor på, stator uppmätt, tändspole bytt samt bytt voltregulator igår utan resultat...Samt givetvis polerat upp dem så det går äta middag på portarna! : )
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Har bara en till F7 03, verkar inte passa, annars får du självklart låna den.
Frågat på Lindgrens förresten? Peter kanske har nån liggande.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har bara en till F7 03, verkar inte passa, annars får du självklart låna den.
Frågat på Lindgrens förresten? Peter kanske har nån liggande.
Jo jag ringde dem i morse och pratade med Peter, tyvärr hade han ingen som passade heller..tyvärr
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
det ska gå bra med vilket nummer eller symbol som helst bara den är från en 700 , jag har inte märkt ngn skillnad på dom jag har , du får pröva en om du vill av mig , ska kolla symbol och nummer ..
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
det ska gå bra med vilket nummer eller symbol som helst bara den är från en 700 , jag har inte märkt ngn skillnad på dom jag har , du får pröva en om du vill av mig , ska kolla symbol och nummer ..
Vore superbra om jag får det.

Så om jag hittar en box från tex en f7 -03 ska den passa min bara den har en triangel??
Har sökt via oem nr på tex ebay men hittar inget på det!!
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har blandat mina fyrkanter å trianglar hur som helst då jag bromsat å kört å aldrig märkt ngn skillnad , faktist en sak jag inte vet , - vad är egentligen skillnaden mellan symbolerna ? att matcha ihop spridare variatoner med program har jag hört men tror inte på ...
jag kollade nyss och har en 3007-012 triangel med skadad plats men den ska funka ...
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Men ska du ha från en 700 så lånar du min, jag bor ju i stan. Pma mig!
Ska du på hillracet i morgon?
Hej

ska tyvärr inte dit : (

Verkar däremot som jag hittat felet (hoppas!!!) mätte upp alla kablar till APV:n och hittade ett kabelbrott på en kabel, har varit ut en snabb sväng här på morgonen och den går bra nu..Ska ut en längre sväng i morgon och se om jag får några felkoder på den.

Har mest troligt 2st fungerande APV samt 2st voltregulatorer : )

Tack så hemskt mycket för erbjudandet iaf