E-tec haverier, ett minne blott?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är relativt trött på lim, kolfiber, viktjakt, gummisnoddsdrift, broms som försvinner om gummisnodden går av, dålig kvalitet och kompromissande med viktiga detaljer i jakten på några gram och börjar fatta tycke för XM-chassit trots allt :eviltongue:

Är det någon som fått haveri på en e-tec på senare dar? Verkar finnas mycket spökt med elsystem och remproblem hit och dit, men motorerna verkar hålla nu?
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Förutom kolvbytet som det var snack om så har jag inte ens hört nåt om det berömda isoflexet som kryper ut och bort från lagren. Helt otroligt!
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Nä motorn verkar solid, men ha 6-7 papp på kontot för remmar... Inte ens en förbaskad RE (ledskoter!!) håller remmarna på. Min sprängde den nya remmen förra helgen på 45 mil nästan bara led. Och variatorerna blir riktigt heta vid lite åkersurf, då jag prova i fredags. Håller sig ok vid knappt hård ledkörning :mad2:
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Nä motorn verkar solid, men ha 6-7 papp på kontot för remmar... Inte ens en förbaskad RE (ledskoter!!) håller remmarna på. Min sprängde den nya remmen förra helgen på 45 mil nästan bara led. Och variatorerna blir riktigt heta vid lite åkersurf, då jag prova i fredags. Håller sig ok vid knappt hård ledkörning :mad2:
Kört 150 mil på originalremmen ja utan problem. Inkörningen av remmarna har jag varit noga med dock.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Min -15 boondocker verkar då vara ett måndags ex. Efter 44mil så började oljepumpen läka, en nippel hade gått av. Sen hämta ja den i fredags å nu läker de olja där slangen går in i rave porten på variatorsidan! Om ja torkar kliniskt rent och sedan kör 1mil så rinner det olja längs cylinderväggen.. och även på grenröret, är ju rädd den ska brinna upp. Har testa med en annan slangstump samt andra klammer men de läker ändå, måste vara där nippeln går ner i godset på nå vis.. blir å dra den till traktorcity igen