e-tec 800 2015 inkörning?

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Både jag och min bror har varsin ny t3. Och vi stör oss väldigt mkt av bluddring/misständningarna som är. Dom har gått ca 7-9 mil. Är det pga att dom är under inkörning och det försvinner då den perioden är slut?
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Det finns en bulletin i USA på att tändstiften är dåliga på 2015 maskinerna och att en reflash av ECUn ska lösa detta, tycker det låter mer som att det är stiften som är orsaken utifrån det du beskriver.
Vet inte om denna bulletin för stiften samt den för RF-nyckeln har dykt upp i Sverige ännu.

Själv har jag enbart 5 mil på min nya Freeride men den beter sig inte nära på vad du beskriver, men kanske tyvärr kommer inom en snar framtid för mig också.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vad kör du för soppa? Min går bara fett som fan, men de är väl nu under inkörningen. Har ca 30% kvar, men inga misständningar.

Polaren har också en och den misständer ibland, slår även eld ur avgasröret så går också fett uta helvete.

Jag kör 98 oktan och han 95 oktan.

Stod på lappen som hängde på styret att misständningar är normalt under inkörningsperioden
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Tändningen ställs om när de är 20% kvar men den fortsätter att gå lite fett tills inkörningen är klar.

Märkte direkt på min när inkörningen slapp att den börja varva mer för att ja fick clicka upp den ett snäpp för att den skulle hålla varven innan, och sen att den gick lite jämnare/renare.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Dom två 800 e-tec jag har kört in har misstänt och bluddrat då och då, så dra inte på för stora växlar utan kör ett tag till. 80 liter bränsle ska igenom innan det är klart.
 

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
Min gick också dåligt under inkörning med misständningar och bluddring. Blev bra efter inkörningsperioden, min har gått 50mil nu och inkörningen släppte vid 35-40 mil.