Dyrt just nu?

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Nja, jag tycker då inte det.. Beror väl på vad du letar efter.. Skidoo Rev chassiet ligger högt, men det är ju som vanligt.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Detta är väl "alla" som väntat till precis innan säsongen som tror dom skall få ut lite mera än om dom skulle sålt i våras :)
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.145
107
63
Jag tycker marknaden överhuvudtaget på begagnade skotrar har spårat ur. Enda tiden på året det går att "fynda" (rättare sagt, köpa till humant pris) är sent på våren då många vill bli av med skotrarna innan sommaren.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag tycker marknaden överhuvudtaget på begagnade skotrar har spårat ur. Enda tiden på året det går att "fynda" (rättare sagt, köpa till humant pris) är sent på våren då många vill bli av med skotrarna innan sommaren.
Håller med, tex 00-03 skotrar kommer nog aldrig sjunka under 20k..
Värst är det med ski-doo/lynx i den årgången, verkar vara guld i dom.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag tycker marknaden överhuvudtaget på begagnade skotrar har spårat ur. Enda tiden på året det går att "fynda" (rättare sagt, köpa till humant pris) är sent på våren då många vill bli av med skotrarna innan sommaren.
Håller med, tex 00-03 skotrar kommer nog aldrig sjunka under 20k..
Värst är det med ski-doo/lynx i den årgången, verkar vara guld i dom.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Beror alldeles på vädret. Mitt under säsong brukar utbudet göra att priset hålls nere, men inte vintern 10-11 när det var så mycket snö å allt verkade gå åt, vet en handlare som skickade ner gammalt inbyte på transport neråt för pengar som säsongen före varit rena fantasipriser. På sommaren brukar det inte heller vara billigt överlag eftersom det är så dåligt utbud.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Håller med, tex 00-03 skotrar kommer nog aldrig sjunka under 20k..
Värst är det med ski-doo/lynx i den årgången, verkar vara guld i dom.


Verkar nästan så, jag sålde min summit 800x 01 för 4 år sedan för 23 nu verkar folk vilja ha minst så mycket för dom.
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Ibland kanske många tänker att: ja om jag inte får 40k för den så behåller jag den. Kan grabben ha och köra med.

Eller: Ja den är ju värd minst 40k, får jag inte sålt den nu för 40k så behåller jag den och säljer den i Januari.

Ibland är det nog i gämförelse till någonting annat: Ja får jag 60k för skotern så kan jag ju köpa en hyfsat dieselbil. Får jag inte ens 50k kan jag ju inte köpa den dieselbilen jag vill ha, och då har jag hellre kvar skotern.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
De börjar väl med att det ää någon som lägg ut den till överpris och sen kollar någon annan va den skotern kostar ovh lägger därför ut sin för samma pris, åå tillslut ligg alla i överpris.
 

simon13

Välkänd medlem
2 apr 2010
490
1
18
De börjar väl med att det ää någon som lägg ut den till överpris och sen kollar någon annan va den skotern kostar ovh lägger därför ut sin för samma pris, åå tillslut ligg alla i överpris.
Sen lägger någon ut en som är lite billigare än alla andra, och då tror folk att dom gör en bra affär!
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Beskyll inte säljaren för ett överpris bara för att han/hon är smartare än de korkskallarna som köper maskinen...

Inte hade jag heller sålt en maskin för dess riktiga värde om jag vet om att flertalet köpare är villiga att betala mycket mer än så.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vad som är överpris är ju upp till köpare att bedömma, ingenting är värt mer än någon är villig att betala.

Säljs det inga maskiner så är det överpris, försvinner dom i lagom takt så är dom ju rätt prisade.

Tycker det verkar allmänt trögt att sälja såväl skotrar som båtar som bilar, vad jag erfarit själv och även hört av vänner och bekanta som dels sålt saker, men även en del som köpt - saker som legat ute i omgångar, gärna båtar för andra året i rad t.ex.

Vad gäller lite nyare maskiner så vet jag ett par exempel där maskinerna ligger ute för samma pris som ÅF erbjuder i inbyte, då är det underligt att folk tycker det är överpris, för på Skoterns Dag kommer en hel del maskiner sannolikt stå hos handlare med prislappar på 5-15tkr högre...
 

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Nu när vi går mot höst/vinter är det väl så att det börjar bli säljarens marknad. Ska man köpa så är det på vårkanten man ska slå till. Köpte t ex min Nytro för 43k i våras, liknade skoter ligger idag för 60k och uppåt...
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Känns som att det inte riktigt har kommit igång ännu och att det går väldigt trögt att sälja.