Dynan fryser, vad göra?

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Har grönt dynöverdrag på Articen...som i höstas var mäkta dyngigt så jag rengjorde med Autosol...vart väldigt rent å grönt igen! Men nu vill dynan "frysa" å bli hård på sidorna, mjuk i mitten...känns i häcken när man burkar :) Fryser kanske 1-2 cm in...
Nåt tips på vad jag ska göra?
Varmgarage kvällen innan man ska köra fungerar ju men...inte alltid det finns möjlighet.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Vad tror du orsaken är? Har det kommit in vatten i dynan?
Har du tvättat den,eller haft den ute i regnet? Är det vatten i skumgummit är det väl bäst att ta lös dynan och överdraget och ha den varmt till ett tag så den torkar...?
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Micro <=> Macro

Njadu, du blir nog tvungen att köpa en micro modell XXXL (En macro?) och slänga in skumgummit där ett tag! :D

Nejmen, jag håller med Håkan, du måste nog ut med skumgummin och låta den torka på nån varm plats...
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
henkew skrev:
Njadu, du blir nog tvungen att köpa en micro modell XXXL (En macro?) och slänga in skumgummit där ett tag! :D
Tanken att ta me den på jobbet å låta den gå i röken tillsammans med Bastufalun har slagit mig men...risk för missfärgning? :)

Visst är det bök att ta lös dynöverdraget? Eller iaf att få dit de igen?
Är väl häftat? (Jag är inte het på textiljobb) ;)
 

snoken

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Jo det är nog lite stök med att sätta dit överdraget i alla fall, men det går om man vill. Brukar vara häftat som du skriver.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Tjena! hadde samma fel som du så jag tog av dynöverdraget tog med skumgummit
till en däckverkstad och lät dom ta det största traktordäcket och rullade det över
skumgummit några gånger så det bara sprutade vatten sen fick det torka nåt dygn.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Nåja, jag kör den "hårda vägen"...jag menar...för eller senare har man ju bultat häcken i dynan såpass mkt att vattnet försvunnit :) Kan inte vara mkt nu...blir bara som en liten "skorpa" just innanför det gröna på dynöverdraget...