Dynamo Joe variatorkit

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
detta undrra jag också över?..Går dessa att sätta på en lynx maskin om man tar tel en kit till en ski-doo 600 ho...jag kör sj en RE 600 07!

tack för svar/ rock on
 

M.Nilsson

Medlem
11 jan 2006
24
0
1
V-by
detta undrra jag också över?..Går dessa att sätta på en lynx maskin om man tar tel en kit till en ski-doo 600 ho...jag kör sj en RE 600 07!

tack för svar/ rock on
Genom att du har TEAM variator på din RE så går det inte,om du inte byter hela sekundär variatorn förstås.
Men sen tror jag du inte skulle märka så stor skillnad mot för RE orginal möjligtvis lite i backshift.
 

M.Nilsson

Medlem
11 jan 2006
24
0
1
V-by
Hej

Går det att få tag i variatorkit från Dynamo Joe i Sverige?

/Hasse
Nej tror inte det går få tag på eller jag ska inte svara säkert.
Men det är absolut inga problem att beställa direkt från han.......väldigt trevlig och hjälpsam.
Inte för jag beställt där i från själv men har en kusin som har beställt där flera gånger.
Så skicka iväg en mail och berätta vad du har för drevning,matta och dylikt.
Så tror jag han kommer att hjälpa dig
 

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
oki....så jag måste byta hela sekundären då? men ha inte alla Lynx modeler team variator?
läste här om en som hadeen 08 x-tream som hade satt på ett dynamo joe kitt?
 

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
oki....så jag måste byta hela sekundären då? men ha inte alla Lynx modeler team variator?
läste här om en som hadeen 08 x-tream som hade satt på ett dynamo joe kitt?

inte re 800....tror det bara är re600 som har team:hmmmm2:
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
jaha men vad är det för en sekundär man ska ha då?
Jag har mailat med dynamo joe ang variatorkitt till RE:n Man kan säga att han inte gillar Team sekundären....Man ska ha hpv sekundär. Men jag fick tips av honom iaf. för RE:n.(med team) Han rekommederade 46-36F ER helixen till sekundären (för min körning och setup). På dootalk har han lämmnat uppgifter på variator grejor för att trailkonvertera Rev 440 som har team sek.
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Nej tror inte det går få tag på eller jag ska inte svara säkert.
Men det är absolut inga problem att beställa direkt från han.......väldigt trevlig och hjälpsam.
Inte för jag beställt där i från själv men har en kusin som har beställt där flera gånger.
Så skicka iväg en mail och berätta vad du har för drevning,matta och dylikt.
Så tror jag han kommer att hjälpa dig
Nej, jag börjar faktiskt tro att det inte går. Jag får skicka iväg ett mail i hans formulär "bygg variatorkit".

Tack för svaret!

/Hasse
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
cudney racing och dynamo joe har lite olika setups i sina kit.
cudney kör på lätta vikter men hårda fjädrar.
medans joe imhof kör på tunga vikter och lite mjukare fjädrar.

dock är joe's kit grymma och värd varenda krona.
grymt bra backshift i dom
 

HansN

Välkänd medlem
1 jan 2000
196
0
6
Östersund
Det lutar åt att jag investerar i ett Dynamo Joe kit, skickade iväg ett ifyllt formulär på hans hemsida igår men får väl inget svar förrän efter helgen antar jag.

Borde inte lätta vikter innebära mjukare fjäder och tvärtom eftersom en tung vikt skapar större centrifugalkraft?

/Hasse
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Joe gör inte kitt till 600! Han gör bara till 800...

Dock så rekommenderar jag Cudney Racing variatorkit.. har bara goda erfarenheter av detta!

/F
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
En fågel viskade i mitt öra att han visst gjorde till till 600a.. av nån anledningen har jag för mig han INTE gjort det förr.. men där ser man