Dubbeldynelösning till freestyle backcountry

Camilla_H

Ny medlem
17 feb 2013
4
0
1
Strömsund
Jag har en freestyle backcountry -09 med originaldynan, dvs relativt lång med ett mycket lågt "ryggstöd" längst bak.

Min son brukar åka med mig ibland men jag har svårt att ha honom framför mig så jag skulle ha behövt någon form av dubbeldynelösning till skotern, dvs både riktigt ryggstöd och uppvärmda passagerarhandtag.

Är det någon här som gjort/hittat någon bra lösning för detta? Finns ju en del tillbehör hos BRP, men vill inte ha det för klumpigt heller, åker helst ospårat i skogsterräng när jag kör själv och handtagen man köper sticker ut alldeles för långt på sidan så jag inbillar mig att de blir rätt mycket i vägen.

Knepigt när man både vill vara smidig på skotern men också kunna ta med sonen... :confused:

/Camilla
 

Blackadder

Medlem
13 jan 2013
18
1
3
Antar att mattan är 396 annars är den nog redan klumpig :bigsmile:

Enklast vore väl att skaffa en dyna från en Tundra/Ranger dvs upphöjd dubbeldyna med riktigt ryggstöd och inga handtag. Men är handtagen ett krav går det kanske att vinkla in originalhandtagen från tex Legenden?
 

Camilla_H

Ny medlem
17 feb 2013
4
0
1
Strömsund
Tack för svar!

Jag har haft sonen bakom i helgen och funderat lite. Det verkar gå bra med det låga ryggstödet så vi sätter nog bara dit några enklare handtag på sidan som han kan hålla i sig i, nu greppar han tag i mina ben om det blir "turbulens". :)

Upplever nog inte min skoter som direkt klumpig överlag, snarare tvärtom, men ja, det är en 396 matta på den. ;)

/Camilla