Dubbeldyna till Phazer-II ?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
tja.
ja jag undrar om det går och om det finns dubbeldyna till en zp2a -90?
jag funderar på att skaffa en sån. en kort. men går det att mocka dit en dubbeldyna på en kortbandad? nån som ahr gjort det? hur började skotern bete sig då?
bilder önskas
/Nisse
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
dubbeldyna till en PZ?

tja.
ja jag undrar om det går och om det finns dubbeldyna till en zp2a -90?
jag funderar på att skaffa en sån. en kort. men går det att mocka dit en dubbeldyna på en kortbandad? nån som ahr gjort det? hur började skotern bete sig då?
bilder önskas
/Nisse
 

mikekopman

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Sv: dubbeldyna till en PZ?

Jag är till 98% säker på att det går. Dubbeldynan i sig är inte längre än enkeldynan, den har bara en passagerarplats istället för förvaringsutrymmet. "Alla" modeller fram till -96 borde gå att ta dubbeldyna ifrån. Så länge som du inte skjutsar så beter sig skotern inte annorlunda, med passagerare så sjunker den naturligtvis ihop bak med risk för genomslag i fjädringen samt att du får mindre skidtryck=sämre styr"grepp".
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
har för mig att dom är lika långa... skotern är ju reggad så att man får åka två så det går ju. jag hadde en pz2 -92 men frächa dämpare (snopro gas) nya fjädrar sen var den väldigt hård den åkte knappt ner när man satte sig på den då väger ja ca 70kg me skjuts 85kg till så slog den väl mest igenom när man hoppade:D