Dubba matta?

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Som sagt dubba matta? någon som har bra erfarenhet av dubbade mattor, fördelar, nackdelar? Slits dubben snabbt? "förstör man mattan på något vis" ? :confused:jag har funderingar på att dubba en 32 mm rip saw matta med magicstud-dubben som säljs på blocket. Tacksam för alla svar ;)
 

ragge86

Medlem
4 aug 2008
28
0
1
Finland
har en bekant som dubbade sin matta (mxz 600ho -04). slutade me att dom skrapade sönder en del av karossen, och några dubbar lossnade och flög in i kylaren och hade sönder den.
så jag skulle i så fall köpt en färdigdubbad matta. borde finnas färdit med 32/38mm ripsaw matta
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
har en bekant som dubbade sin matta (mxz 600ho -04). slutade me att dom skrapade sönder en del av karossen, och några dubbar lossnade och flög in i kylaren och hade sönder den.
så jag skulle i så fall köpt en färdigdubbad matta. borde finnas färdit med 32/38mm ripsaw matta
Tack för svar =) en par nackdelar där då...
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Man har ju dubbskydd för kylaren så att dubbarna inte ska förstöra kylaren om dom lossnar
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
jag hade kamdubb på min förra skoter och det funkade hur bra som helst.
enormt bra grepp på lite hårdare ställen och behöver inte vara rädd för att skotern ska gå varm. bara använda gasen så den river upp med hjälp av dubbarna.

jag ska även sätta woodys på nya skotern som kommer.
tycker det är värt varenda krona
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
jag hade kamdubb på min förra skoter och det funkade hur bra som helst.
enormt bra grepp på lite hårdare ställen och behöver inte vara rädd för att skotern ska gå varm. bara använda gasen så den river upp med hjälp av dubbarna.

jag ska även sätta woodys på nya skotern som kommer.
tycker det är värt varenda krona

Tack!
 
R

Robin

dubbar är riktigt fint på hårdare led, vet inte riktigt varför jag inte behöll mina under hela vintern..
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
kom ihåg att dom monteras in i kammarna och dom blir därmed stenhårda och går lätt av när du kör på nått hårt.
men för det där priset så är det nog värt om man inte är villig att slänga 2800 på andra dubbar.