dubba assault matta

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Funderade själv på att dubba den mattan, viktigt bara att ha koll på mattspäningen så dom inte tar i kylarna i tunneln..
Gör de! :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Skulle aldrig sätta sånna dubbar i en skotermatta. Dessa dubbar funkar till strikt iskörning men inte mycket mer. Lär inte hålla länge på en skoter med tanke på den effekt som finns och hur mycket det spinner..

Har provat sånna dubbar på quaden och dom funkar men dom blir slöa väldigt fort.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Har dubbat mattan nu, blev få dubbar, en dubb på per kam på dom innre kammarna i ett våg mönster, inga på yttre kammarna pga kylarna i bandtunneln. Cold cutters 16mm. Kul å se hur länge dom håller.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag är skeptisk , fota en närbild på en dubb så jag får se om den har kvar org utseendet
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
jag är skeptisk , fota en närbild på en dubb så jag får se om den har kvar org utseendet
ids nog inte fota, men visst, det syns på några dubbar att dom är lite slitna.
Har satt fler dubbar, sitter nu 4 dubbar i var 3:e kam, i våg mönster.
Det är bara längst bak i tunneln som det krävs skydd, jag har en bit oxalit plast.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de är väll inte så jobbigt att ta en bild , jag har alltid hävdad att dubbar utan coromantspets är slut efter en säsong , och jag är fortfarande övertygad att de är så åtminstone om dom används på hårt/isigt underlag ..