Drivaxellager på kedjehussidan (xrs 600 07)

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Tjena håller på att plocka ihop skotern igen å har stött på ett problem.

Å de lilla problemet är att ja inte kommer ihåg vilket håll lagret ska vändas, det är ju tätning bara på ena sidan av lagret å nu kommer jag inte ihåg om tätningen ska vara utåt eller inåt, har för mig den satt utåt då ja plocka ut drivaxeln eller har jag fel då?

Tacksam för svar =)

MVH Erik

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
fast varför ska de va öppen innåt ? tycker de kan väll inte spela nån roll hur man vänder det, för igårkväll tåg ja min klena hjärna till hjälp å satte dit lagret med öppna sidan utåt kedjehuset, för ja tänkte att de ska väll smörjas med kedjehusoljan.

Hoppas ja slipper göra om det ikv nu då ;)

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
fast varför ska de va öppen innåt ? tycker de kan väll inte spela nån roll hur man vänder det, för igårkväll tåg ja min klena hjärna till hjälp å satte dit lagret med öppna sidan utåt kedjehuset, för ja tänkte att de ska väll smörjas med kedjehusoljan.

Hoppas ja slipper göra om det ikv nu då ;)
Det var så jag trodde du menade med utåt från början, jag tänkte, sitter bredvid skotern med kedjehuset mot dig, den sidan kallar jag utåt, men alla kan ju tolka det olika:) tur det blev rätt då iaf!

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Nu ställer du till griller i mitt huvud:) när jag renoverade kedjehuset på min 06 rev så monterade jag på samma vis, tänkte likadant med smörjningen och det fungerade, men ring och hör med en riktig brp verkstad för att få svart på vitt om ingen annan här vet säkert.