• Forumet är nu uppdaterat och Tapatalk är tillfälligt avstängt. Läs mer här.

drevningsfråga 1998 indy/rmk

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Hello! Bygger om min indy från 307 till 345. Kollar så på drevning jämfört min 500 vs rmk 500 av samma årsmodell. Ser att min har 22/41 68-kedja. Rmk har 17/41 66-kedja.
Skiljer något annat också eller hur kan det skilja så mycket som 5kugg då det är samma motor(vad jag vet i alla fall)?
Pratar alltså indy 500 av 1998 års modell jämfört med indy rmk av 1998 års modell.Kollat sprängskisser på polaris egna sida så där är siffrorna ifrån.

Vad bör jag göra med min för bästa resultat?Kör mest blandat skogskörning/led och emellanåt utanför led över åker och löngs kraftledningar typ..
 

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej montera dit ett 20 kuggars drev så ska du se att det blir bra , kedjan räcker och du behöver inte vikta om primär variatorn utan bara köra.
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Hade 20/39 drev i backen jag köpt-med tillhörande kedja..så alternativen är orginalkedja med 20/41 d.v.s. 2kugg ner på lilla drevet mot orginal....eller montera dit 20/39 som var i kedjehuset jag köpte d.v.s 2ner på lilla och 1ner på stora drevet-med tillhörande kedja eller slutligen använda 22/39 vilket känns mest fel då det går år fel håll så att säga....Vad är bäst av 20/39 eller 20/41 för åkning enligt ovan? Orginal är då 22/41.