Drevning

trillelol

Ny medlem
27 feb 2019
2
0
1
18
sverige
Min polaris indy 400 sks 1988 upp borrad vill jag dreva så att den blir snabb och stark eftersom att nu är den snabb och svag men gasar man fullt så spinner mattan typ över 110 km/h men jag vill kunna köra upp för backar utan att han stannar för att han inte orkar hur ska jag dreva?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
De låter mer som att variatorerna är slut så den växlar på sig för de ska inte bli svag i backar med org drevning. Men om du vill dreva så den blir stark tappar du toppfart. Billigaste nerdrevning är att byta övre lilla drevet de brukar gå dreva ner 2 kugg utan att byta till kortare kedja. Stora nedre drevet är bet dyrare men du kan såklart även byta det till större men då krävs längre kedja.
 
Reactions: trillelol

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Skulle också gå igenom variatorerna innan jag rört drevningen. Skulle nästan vara något fel om inte variatorerna är totalt sopslut nu.
 
Reactions: trillelol

trillelol

Ny medlem
27 feb 2019
2
0
1
18
sverige
De låter mer som att variatorerna är slut så den växlar på sig för de ska inte bli svag i backar med org drevning. Men om du vill dreva så den blir stark tappar du toppfart. Billigaste nerdrevning är att byta övre lilla drevet de brukar gå dreva ner 2 kugg utan att byta till kortare kedja. Stora nedre drevet är bet dyrare men du kan såklart även byta det till större men då krävs längre kedja.
Tack för hjälpen.