drevning

elutte

Aktiv medlem
9 jan 2012
58
0
1
gbo
vad händer om jag ska dreva ner min skoter 2 kugg?

mycket axx?
hur blir bränsleförbrukningen?
toppfart?
tipp?

/EMIL
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad är det för skoter och vad har du för drev nu?

Är väldigt delade meningar om det är bra eller inte.
Jag har drevat upp min skoter.

Får inte till länken att fungera men finns en tråd som heter: Ner drevning! Bra eller inte...

Där finner du en del matnyttig info
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jadu, funderat på att dreva upp min BCX från 21/45 till 23/45 tycker det står övervarv på skärmen mest hela tiden när man pudersurfar osv. Sen på leden varvar det 8100 på clicker 2.
Fast har bekymmer att dra ledsladden tillräckligt sakta (bara 2km jag sladdar så inget agg nu :p) så blir ingen uppdrevning för mig, kanske en annan primärfjäder med lite mjukare starttryck så man får lägre inslagsvarv?

Står rätt upp bara man har kopplingsblocken på 1, känns okopplat fast den kopplar lååångt tidigare än Freeriden och inga problem att han inte skulle orka spinna loss även på hårt vid stillastående till fullgas.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
34
Jämtland :D
tänk dig en 21 växlad cykel, vad som händer när du växlar till ett större eller mindre drev fram eller bak, lägre växel, blir det ju lättare att trampa, inte samma toppfart men man blir "starkare"
högre växel det går fortare men går tungt i början, ja har du cyklat så fattar du säkert vad jag menar,