Jag misstror dig inte Stenmanracing, men kan inte bortse ifrån alla foruminlägg där jag läser om övervarv och att måsta köra på klicker 1. Det kan inte vara meningen.
Möjligtvis går den rätt fint. Men remmarna håller ju inte för riktig teknisk skogsåkning!Ni ska absolut inte klaga på BRPs variatorsetup då den håller ne väldigt hög klass!! Det enda som behövs göras på en summit är att vikta alt klicka om den 1 hack. då har ni en maskin som går hur fint som helst!
Vet di vilken sida det var på? Den tråden börjar bli långHåller med brygg, med superlåga drevningar går det väldigt fort genom registret och tran har ju faktiskt lite problem att trycka fast remmen vid 1:1 till skillnad från flyweight style variatorer, tran tar ju riktigt bra i början så varför inte utnyttja det?
Kolla några sidor tillbaka i "problem 800 etec" tråden på Mulles räkneexempel!
Kollat nu, sitter 21/49 även i -13Ska fixa lite med min maskin framöver, ska då kolla vilken utväxling som sitter i 13-maskin.
Är ju forfarande ett problem, får man lägre varvtal om man går upp ett kugg på lilla 22/49 alltså som Morris gjort ?Hjälpte en kompis med en summit 146" 2013 i sommras och den hadde också 21/49 och vad jag vet har båda exakt samma saker i varitorerna.
Så lite skummt en 146 och 154 har samma drevning och variatorbestyckning eller?
Eller har dom tänkt till eftersom det var så stora bekymmer med övervarvningar förra året så dom kanske gått upp lite i drevning på modellerna tills i år?